DIANA Challenge Call 2026

On 2 June 2025, NATO’s Defence Innovation Accelerator for the North Atlantic (DIANA) officially launched its latest innovation programmes. The call is open to startups, scale-ups, and SMEs developing dual-use technologies — solutions with both civilian and defence applications.

submit your proposal to become part of diana's 2026 cohort of innovators

The goal of these programmes is to support innovative technologies that contribute to both societal advancement and enhanced NATO defence capabilities. DIANA’s Challenge Calls actively encourage participation from civil-sector companies, not just those already involved in defence.

Applications must be submitted in English via the online portal no later than Friday, 11 July 2025 at 12:00 UTC (14:00 CEST).

The 2026 Challenges focus on 10 thematic areas, including advanced communication technologies, autonomous and uncrewed systems (UxS), and critical infrastructure and logistics, among others.

Successful applicants may receive up to €100,000 in contract funding to further develop their solutions. In addition, they gain access to over 180 NATO-accredited test centers across Europe and North America, participate in the DIANA Accelerator Programme, and benefit from mentorship and international business development opportunities.

More information: https://www.diana.nato.int/challenges.html
Apply here: https://proposals.diana.tech

A Címzetti Felhívás alapján inkubációs kérelmet nyújthat be:

  • a legfeljebb öt éve bejegyzett;
  • jogi személyiséggel;
  • Magyarországon székhellyel, vagy az Európai Gazdasági Térség területén székhellyel és Magyarországon fiókteleppel rendelkező;
  • kettős könyvvitelt vezető;
    Korlátolt felelősségű társaság vagy Részvénytársaság, amely
    kisvállalkozásnak minősül;
  • átlagos állományi létszáma legfeljebb 20 fő;
  • tőzsdén nem jegyzett;
    nem összefonódás vagy felvásárlás útján jött létre;
  • nem egy másik vállalkozás tevékenységét vette át;
    még nem osztott fel nyereséget.

A támogatást elnyert startup vállalkozás a projekt keretében köteles vállalni, hogy:

  • legalább 1 tesztelt MVP-t, prototípust vagy piacra vihető terméket hoz létre;
  • részt vesz az Inkubátor tudásmegosztó rendezvényein évente legalább 3 alkalommal;
  • a kapott támogatáson felül önerőből (20%) finanszírozza a projektet;
  • a támogatás eredményeképpen létrejött termék és/vagy szolgáltatás értékesítéséből származó árbevétele eléri legalább a megítélt támogatás 25%-át legkésőbb a fejlesztés pénzügyi befejezését követő 3. év végéig.

A fenti információk tájékoztató jellegűek, részleteket a Címzetti Felhívás és a pályázathoz kapcsolódó dokumentumok tartalmazzák.

Az inkubációs kérelemhez az alábbi mellékletek benyújtása szükséges

A Startup hivatalos képviselőjének aláírási címpéldánya vagy ügyvéd vagy kamarai jogtanácsos által hitelesített aláírásminta, vagy ezek hitelesített másolata

egyéb Pályázatok

Feltételek elfogadása

A chat használatához kérjük, fogadja el az alábbi dokumentumokat: