VIKI XR HCI HACKATHON 2025

Szervező: Védelmi Innovációs Kutatóintézet Nonprofit Zrt.
Időpont: 2025. március 27.
Helyszín: ScienceLab 2040 Budaörs, Kamaraerdei út 11.
Jelentkezési határidő: 2025. március .25

A VIKI XR HCI HACKATHON 2025 elnevezésű rendezvény egy izgalmas lehetőség fiatal tehetségek számára, akik szeretnék elmélyíteni tudásukat az XR technológiák terén, különös figyelmet fordítva a katonai alkalmazásokra.

Kik jelentkezhetnek?

  • Egyetemi hallgatók, fiatal szakemberek és startupok, akik érdeklődnek az XR tervezés és a katonai technológiák iránt.
  • 2-5 fős csapatok, akik szeretnének valós problémákon dolgozni és innovatív megoldásokat fejleszteni.

A rendezvényen való részvétel előnyei:

  • a csapatok valós katonai kihívások megoldásán dolgozhatnak a legmodernebb XR eszközökkel és technikákkal,
  • szakértői támogatással hozzájárulhatnak a védelmi innováció fejlődéséhez,
  • tapasztalatot szerezhetnek az XR és HCI megoldások fejlesztésében, miközben innovatív prototípusokkal formálhatják a jövő katonai technológiáját.

A csapatok jelentkezését 2025. március 25-ig várjuk a viki.hackathon@defenseinnovation.hu email címre, csapatnév és a versenyben résztvevők neveinek megküldésével.

Kihívások

I. AI Tréner a VR Képzésben

Milyen AI-alapú megoldás szolgálhat trénerként?

  • LLM modellek integrációja, de on-prem megoldásként, azaz hálózati elérés nélkül futtatható SLM (Small Language Model) megoldások alkalmazásával.
    • Letölthető és helyben futtatható AI modellek, például:
    • DeepSeek Coder / Chat (kódolásra és általános asszisztensi feladatokra optimalizált SLM)
    • Mistral 7B / Mixtral (könnyen futtatható helyi LLM megoldások)
    • Llama 3 vagy Phi-2 (hatékony, kisebb nyelvi modellek XR trénerhez)
    • GPT4ALL vagy Whisper (hangvezérelt interakció támogatására)
  •  Tréner formája és vizualizációja
    • Virtuális avatár vagy robot kiképző (pl. egy emberi karakter vagy android, amely SLM-alapú kommunikációt biztosít).
    • Holografikus mentor vagy monitor alapú instruktor, amely a helyben futó AI segítségével biztosít vizuális és hangalapú utasításokat.
    • AI által támogatott szimuláció, ahol az AI reagál a felhasználó mozgásaira és döntéseire VR környezetben.

II. HCI Interakció fejlesztése

Hálózatfüggetlen interakciós módszerek

  • Hangvezérelt AI tréner – on-prem futtatható Whisper vagy Phi-2 modellekkel.
  • Gesztusfelismerés és kézmozdulat-alapú interakció – az XR headset beépített kameráit vagy Leap Motion szenzort használva.
  • Szemmozgás-követés – a tréner az AI által feldolgozott szemmozgási adatok alapján reagál.
  • Multimodális interakciók – kombinált hangvezérlés, gesztusok és vizuális elemek használata.

Javasolt megoldási irányok és példák

AI Tréner egy virtuális kiképző formájában

  • Megoldás: Egy emberi avatár vagy robotikus tréner, amely DeepSeek, Mistral vagy Llama alapú helyi SLM-modellt használ, és hálózat nélkül biztosít válaszokat.
  • Példa: Egy katonai VR kiképzésben az AI értékeli a lövészgyakorlatokat, visszajelzést ad és szituációs döntéseket szimulál.

On-prem AI-alapú interaktív monitor vagy HUD instruktor

  • Megoldás: Egy lebegő virtuális képernyő, amely helyben futó AI-modell (pl. DeepSeek vagy Mixtral) segítségével vizuális és szöveges visszacsatolást ad.
  • Példa: Egy műszaki karbantartó VR-szimulációban a felhasználó egy AI által generált vizuális segédletet kap a hibajavításhoz.

Szemmozgás-alapú visszacsatolás AI trénerrel

  • Megoldás: Egy AI vezérelt virtuális mentor, amely az XR headset beépített szemkövető technológiáját használja és lokálisan futó LLM-mel dolgozik.
  • Példa: Egy pilóta VR kiképzésben az AI figyeli, hogy a kadét milyen műszerekre koncentrál, és visszacsatolást ad a helyes figyelemirányításról

Kezdeti koncepciók leadási határideje: 2025. március 25-ig.

Koncepció leadása ajánlott, de nem kötelező, amit a viki.hackathon@defenseinnovation.hu email címre van lehetőség megküldeni.

Hackathon kimenete és elvárások

  • Egy működő prototípus vagy koncepció (on-prem SLM API integrációval, interakciós megoldással).
  • Egy rövid prezentáció vagy demó, amely bemutatja a megoldást.
  • Dokumentáció vagy pitch deck, amely magyarázza a technológiai megoldásokat és a potenciális alkalmazásokat.

ÖSSZDÍJAZÁS 1.000.000 Ft értékben!

1. HELYEZETT

500.000 Ft értékben
Szakmai mentorálás a VIKI szakértőivel
Oklevél

2. HELYEZETT

300.000 Ft értékben
Szakmai konzultáció a VIKI szakértőivel
Oklevél

3. HELYEZETT

200.000 Ft értékben
Konzultációs lehetőség a VIKI szakértőivel
Oklevél

Program

8:00 – 8:30 Regisztráció

8:30 – 9:00 Megnyitó és feladatismertetés

9:00 – 13:00 Csapatverseny

12:00 – 13:00 Ebéd

13:00 – 14:00 Csapatprezentációk és díjátadó

A rendezvény nemcsak egy lehetőség, hogy megmutasd tehetségedet és megismerkedj az XR technológia legújabb eszközeivel, hanem egy alkalom is arra, hogy úttörő megoldásokkal támogasd a katonai szektor fejlesztéseit. A rendezvényen való részvétel szakértői támogatással és valós kihívásokkal ötvözi az elméleti tudást és a gyakorlati megvalósítást.

Ne hagyd ki ezt az izgalmas lehetőséget, hogy fejleszd képességeidet és részt vegyél a jövő katonai technológiáinak megalkotásában!

Érdeklődni a viki.hackathon@defenseinnovation.hu email címen lehetséges.